Thursday 4 August 2011

Urgent... Utk Kwn yang mengandung

Salam Ramadhan wahai kwn2 sekalian...

Saya mempunyai masalah...
seorang rakan baik saya sedang mengandung (Alhamdulillah)
& dia telah mengidamkan sesuatu... dan saya sedang mencari benda yang di idamkan itu...

Apa dia benda tu??
Daging Merah - hahahah nampak mcm simple kan?? tapi masalahnya dia nak Daging Merah yang macam Pakcik yang jual Nasi Campur Dekat Pangsapuri Idaman (Seberang Jaya) Tempat asrama budak2 UiTM tu...

Begini ceritanya...
Lebih kurang  10thn lepas (masa study di UiTM P.Pinang) kami punya hostel dekat luar (kat Pangsapuri Idaman tu la) so Dewan mkn memang takde la (tapi dapat elaun mkn)... so setiap hari kami kena beli...
banyak tempat jadi port kitorang beli makanan... tapi ada satu pakcik ni menjual nasi campur guna motor Roda 3 duduk dkt corner luar Pangsapuri tersebut so kami panggil Pakcik Corner la...

Pakcik Corner ni sangat terkenal dengan Daging Merah nya di kalangan budak2 UiTM sebab kelazatan & teramat la murah.... bayangkan Nasik +Daging merah antara 1.20~2.00 je... so berpusu2 orang beli ngan dia... Sapa lambat memang tak dapat la nak merasa daging merah tu.... so memang kitorang sanggup tunggu pakcik tu punya Daging Merah walaupun beratur panjang...

Sekarang ni kawan baik saya ni teringin jugak2 Daging Merah yang macam pakcik tu punya...
masalahnya sekarang
1) dia sekarang duduk KL
2) Rasa pakcik tu tak jual lagi la

Sekarang sesapa yang ada Resepi Daging Merah @ taw blog yang ada resepi Daging Merah tu mintak Tolong ye bagi kat saya (klu boleh saya nak gambar sekali)... sebab dia kata dia nak tengok dulu baru nak masak....

Terimas....

Jom Relex....